DÅ VARE DAGS IGEN ...

Har aldrig behövt att uppleva det tidigare.... Foderstrupsförstoppning .... Men tidigare ikväll var det dags... Ullis stod i sin box o fick som krampanfall ... Hela halsen blev som en stor cementklump....
Malin o Martin var i stallet med mig o Ida... Vi hjälptes åt att massera hennes hals o jag ringde till veterinären som jag fick lite tips av. Veterinären höll just på att behandla en kolikhäst o sa att hon skulle komma så fort hon hade stabiliserat den.... Vi tog ut Ullis o gick en sväng med henne samtidigt som hon fick lite massage med jämna mellanrum....
Efter en låååång timme släppte det ... Nu är hon mycket trött men som vanligt igen o tigger godis så fort hon ser mig ;)


Kommentarer
Postat av: Annika

Usch så otäckt. :-( Vilken tur att det gick bra till slut.

2012-11-09 @ 21:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0