SOLETTEN.......CARRO BERÄTTAR...........

Soletten eller trollet som ja kallar honom. Man kan inte annat än att tycka om honom. När han kom till mig så var man tvungen att ha någon som höll i Trollet när man skulle sitta upp, han kunde inte stå still!  Anledningen var att han inte var inriden. Lurad blev jag alltså. Han är väldigt snäll och lättlärd.
Vi red mest ut i skogen, det tyckte han om. Minns i början när vi, jag o Marie, red ut o det var lite nerför o Trollet fick använda Maries gamla häst som bromskloss, jag menar det verkligen man fick styra in honom på baken på hästen som gick före för att Trollet skulle ta det lugnt.
Ett annan gott minne är när vi red ut och hamnade mitt bland en massa kantareller och vi tänkte stå stilla för att se vart vi skulle gå utan att trampa sönder svampen då började Trollet att steppa runt massor. Men vi gick tillbaka för att se hur det såg ut och gissa, det var inte några svampar som var söndertrampade!
Detta är ett par minnen som sitter fast hos mig.

Soletten är en underbar häst, det finns inget ont i honom alls! Han har en stor nyfikenhet och hjälpsamhet, tex när man gjorde rent i badkaren i hagen så skrubba först jag, sen tog Soletten mulen o gnodde på samma ställen som en annan, hihihi. Väldigt hjälpsam häst, ville vara med när man gjorde något. Närmade man sig hagen så kom han fram. Hans underläpp, så söt när den hänger! Han älskade att bli ompysslad.
Hoppas du har det bra med honom och att han har det bra! Du ska veta att man har ett tomrum efter honom...



VILKEN KILLE !!!!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Men så underbar pålle! Varför sålde du honom? I vilket fall så är det trist när man tappar kontakten med de som köpte.

2012-03-03 @ 14:38:14
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se
Postat av: annelie

Lille troll...en häst som man inte kunde bli arg på eftersom han var så himla charmig...glömmer aldrig när jag skulle rida honom (jag var hästvakt åt Carro)..han blev livrädd för en liten 4 hjuling med vagn efter sig,men han var så bussig så han stack inte för mig,tur det för jag hade aldrig orkat hålla honom....sen måste jag säga att hans far Troll Jahn lämnar underbara avkommer. Jag har haft äran att träffa ett par. Mycket fina hästar.

2012-03-03 @ 23:25:41
Postat av: Carro

Jag sålde honom efter mycket övervägande. Hade inte den tiden för honom, Trollet fick mer o mer gå i hagen o mindre riden. Jag tyckte han var värd att komma till någon som hade tiden att rida för han tycker det är så kul. Det var inget lätt beslut men kändes rätt mot honom. Trollet kom till bra människor o ett bra ställe.

2012-03-04 @ 00:52:24
Postat av: Sara

Men vilket härligt inlägg, va kul och läsa :) .. Och se bilder från tidigare är verkligen kul :) .. Hos mig blir han inte körd längre utan bara riden .. Men han har det så bra så, det lovar jag :) .. Om du vill Carro kan du maila mig din adress så kan jag skicka över lite bilder på hur han ser ut och har det nuförtiden om du vill och är intresserad :) .. Tror du ser min mail adress här även om jag inte skriver ut den .. /Sara

2012-03-04 @ 04:41:25
Postat av: Carro

Hej Sara!

Tyvärr ser jag inte din mail adress men här kommer min adress

[email protected]. Det vore jättekul om du skickade lite bilder och berättade lite om hur det är nu! // Carro

2012-03-04 @ 11:06:12
Postat av: Annika

Ha ha, jag minns galoppen borta vid Ekenässlott. Oj oj hej va de gick :-)

2012-03-04 @ 19:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0