HELGEN.............

Igår så var vi först på slottets borggård o besökte bondens marknad. Käkade vår lunch där bestående av hamburgare på ekologiskt närproducerat kött. Jättegoda !! Skulle köpa lite mandelpotatis tänkte jag men tji fick jag. Fanns inte denna gången ....
Sedan , mätta o belåtna, tog vi vår lilla blå/grå o åkte till Vreta, med ett pitstop på Statoil för inköp av 2 stora Latte, för att kolla in Kvalitetstävlan... Fiina 4-åringar finns det ( o lite mindre fina oxå )....
På kvällen käkade vi lite ost o kex o päron...gott gott....



Idag tog vi oss,trots perioder av ösregn, ner till Söderköping o medeltidsmarknaden, mysigt värre......
Hela staden var genomsyrad av medeltid...Lukten,stämningen o riddare i långa banor...........



Mäktiga var dom oavsett storlek, hihi



Lunchen idag bestod av strömmingsburgare i rågbröd med lingoncremefraiche...........
När vi kom hem var det så rått inne att jag fick tända en brasa o i pannrummet fick jag besök av en alldeles levande prins........



Tjopp o hej ............


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Men vad det händer saker i din omgivning!!

Sv: Har noterat det i hårddisken... Hoppas det inte blir error eller ngn krasch inför nästa september då.. ;)

2011-09-12 @ 08:11:27
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0