TEMPTATION........

eller Tempan som  hon kallades för det mesta. Henne köpte jag som 2åring för att bli min nästa tävlingshäst. Jag började ambitiöst o visade henne på sommarpremieringen på Stratomta, innan dess gick vi på "visa för hand" kurs hos Sture Jonsson minsann.



Hon visades aldrig som 3-åring eftersom jag betäckte henne då. Hingsten hette Junker.
Hon fick en fin bebishingst som jag döpte till Marley. När han var 5 månader reste han sig o slog över, slog sig så illa att det inte gick att rädda honom......


För 3 år sedan fick Tempan sitt andra föl : Armani e: Rambo
Armani visades på Årets 3-årstest ute på Vreta. Klass 1 både hopp o gångarter, Det ni !!!


Det som står närmast på denna agenda är att ta oss i kragen o åka ut o hälsa på Tempan o Armani !!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Ni är såååå välkomna! Så fin hon var redan då :), kommer du ihåg vad ni fick för omdöme?

Kram Linda

2011-05-12 @ 14:58:43
URL: http://www.hippotique.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0