GALEN HÄST.............

Ja, Ullis är helt galen. Jag gjorde en liten sjukhage åt henne i ett hörn av paddocken där det finns gräs, gav henne jättemycket hö i en tunna . Hon såg heeeela Fläret o allt som händer på gården...O ändå kan hon inte hålla sig lugn.... Stod på bakbenen o galopperade på stället...Stolla !! Så nu är det boxen som gäller o små korta promenader i koppel. Iofs ganska bra för yours truly att röra på fläsket oxå =)...
Myran o Loppan får dagens ris . Dom lämnade stackars Kiedis sovandes ute i sommarhagen o gick själva in till hagen närmast stallet.. J***a kärringar rent ut sagt!!
Jag tittade ut genom fönstret när jag mockade o såg inte till bebis o gick därför ut för att kolla om han låg bakom stenarna. Fick fullständig panik när jag inte hittade honom någonstans, sprang runt i hagen som en yr höna o vidare ut i sommarhagen där jag fick syn på ett par luddiga öron i gräset... Stackars Kiedis övertog genast min panik när han upptäckte att mamma häst inte var inom synhåll...Stackarn!!!!
Igår firade vi midsommar här på Fläret, mina föräldrar o Mats mamma, min bror o hans familj var alla här. Vi grillade o åt så gott. Barnen ( inklusive de manliga deltagarna) sysselsatte sig med Jonathans luftgevär medans vi tjejer ojade oss över hur söt Kiedis var...
Nähä nu ropar Ullis på mig att vi ska gå av oss lite midsommarmat =)

Kommentarer
Postat av: Mamma o. Pappa.

Tack för senast! Det var hundar, ungar och läskeblask ( inte hemgjort äppelvin ) men allt var gott ändå!

Kramar från oss.

2011-06-25 @ 20:10:20
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Fast jag skulle nog inte vilja använda Linda Bjärbom!



Det kom en häst till Katja som var bland det värsta hon sett, den var låst överallt, visade hälta & det tog två timmar att få loss några av alla dessa låsningar. Linda Bjärbom hade behandlat denna häst innan & enligt henne var den jättemjuk & hade inga som helst problem! hm...

2011-06-26 @ 17:36:30
URL: http://linneabrandt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0