SÅ VARE DAGS IGEN.....

Alltså, när ska det sluta regna? Översvämningar igen !!
Bettan var här i morse för att rida Timo, Ida o Loppan gjorde sällskap, medans jag gjorde färdigt Mirres hökrubba. Den blev inte vacker men funktionsduglig iaf. Gissa om han höll på att hoppa ut ur boxen när han fick se den vid insläpp, hahaha. Lite äcklig var den.
Efter lunch åkte vi till HÖÖKS där Ida köpte en blå hjälm, en brun huva o bruna skitsnygga handskar med bling. Jag lovar att hon inte betalade mer för allt det än vad bara hjälmen kostade i normalpris. Vilka kap hon gör den människan!!!
Handlade lite mat, fästingmedel till Olle, tankade bilen o köpte Kaustiksoda till våra avlopp. På hemvägen for vi förbi Fredriksborg för att betala torv/spån o beställa nytt. När vi kom hem var det dags att ta in hästarna för vädret blev snabbt dåligt o hovis var på väg för att göra Timo o Shania. Ida red Ullis o Arne för jag bangade pga vädret (=
Idag fick vi elda på kvällen för första gången på jag vet inte hur länge, det var ganska skönt faktiskt att kura i värmen.
Jag har precis scannat klart en massa bilder på min uppfödning Meya som jag ska maila till tjejen som står som ägare på henne. Tyvärr fick dom ta bort Meya pga kissing spines. Sorgligt men skönt att veta vad som hänt henne dock.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0