MUSKELPAJ......

Skjutsade Ida till stan tidigt idag, hon skulle på nåt jobbmöte... När jag kom hem igen släppte jag ut hästarna. Annelie hade redan hunnit med att rida en sväng på morgonkvisten. Gick sedan in o lade mig en stund, allt detta konstiga väder tar ganska mycket av mina krafter. Fick gott sällskap av Lucky. Han är som en liten värmedyna den hunden



Sen var det dags att hämta Ida. Närvi kom hem så gjoorde vi stallet o då ringde Veterinären. Han var på ingång. Så då vare det bara att plocka in hästarna o försöka få dom någorlunda rena =(
Han fick kolla på Ullis när han ändå var här o det var spom Ida trodde: En muskelbristning på länden. Hon har ju sagt ett par dgr nu att det är ngt konstigt med Ullis. Så Ullis fick samma ordination som Ida: aktiv vila !!
Arne tyckte att det var onödigt att gå ifrån maten för att springa fram o tillbaka på stallplanen. Iaf så mådde han bra hela han!!!
Ida red Loppan med "mössa" idag igen o det funkade visst lugnande idag oxå , toppen... Imorgon är det hoppträning på Staby för Loppan.
Petra åkte precis hem från stallet, hade visst tagit en kvällstur på Timo.
Nu kommer det en timmerbil igen, undrar hur mycket det finns att hämta här uppe i skogen egentligen.....
Nu ska vi natta hästarna.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0