ALLT GÅR BARA MAN VILL....

Ja,igår hade vi firning av pappa för han fyllt 70. Mycket god mat ,me like, o god tårta efter.
Vi avslutade ganska tidigt så Ida o jag for vidare på 50-årskalas. Min barndomskompis Eva´s karl fyllde år o firades med stort kalas. Dombor oxå vid en sjö o deras myggor har både vaknat o blivit hungriga kan jag ju tala om, fy för den lede vad vi blev myggbitna!!!
Morgonen började inte speciellt bra här hemma. Loppan är nyskodd o jag hade stoppat bomull i broddhålen just för denna söndag.Men det var inte meningen att jag bara skulle kunna skruva i brodden inte..... Fy vad jag slet, det tog en evighet innan alla 8 satt där dom skulle. Sena som sjutton var vi då o körde iväg fort som attan. När vi kom upp till asfaltsvägen kommer Ida på att hon glömt kavajen hemma!!! Tävlingen var regional så då får man inte rida utan kavaj så det var bara att vända hela ekipaget o vända hemåt igen....
Väl framme iaf så fick vi stå på innerplanen , på grus alltså, dom skulle bara veta att jag har fyrhjulsdrift på min lille "traktor", hehehe. Tänker jag INTE tala om.
Veterinären var precis bakom vår bil. Tur kan man väl säga eftersom vi var så sena. Ida klagade hela vägen om hur illa hon mådde o inte blev det bättre. Askgrå i ansiktet men envis som sin mamma, så skulle hon ju rida iaf. Tur var det för Loppan var finast ... En tredjeplacering blev resultatet !!!




Häromdagen tvingade Ida mig att köpa nya gummistövlar, tack det var välbehövligt!! Nu är dom besiktigade o godkända utav Yatzy o Lucky...



På tal om besiktning måste jag beställa tid för min lille bil......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0