ROAD TRIP.....

Igår gjorde Ida o jag en road trip ända ner till Nybro o det var låååååångt. Men först fick jag ett spel på min bil som tyckte att -20 grader var alldeles för kallt för att starta i. Sån tur var fick jag tag i Carro o Johan som kunde komma o dra igång bilskrället. Det är nog hög tid att se till att få glödstiften bytta i bilen om det ska fortsätta vara så här kallt !!
Anyhow... Resan ner gick fint o det var inga problem att hitta o Ida körde hela vägen så jag hade det väldigt slappt måste jag säga.
Stoet vi tittade på o blev helt förälskade i kommer förhoppningsvis hem till oss å det snaraste för att bo här o få några fina fölisar....
Vi började återresan med att äta på McDonalds såklart (Alla hästmänniskors favorithak ). Det mörknade ganska fort o när vi passerat Oskarshamn så bromsade bilarna framför oss in o började krypköra. Då har en bil bara ett par bilar framför oss krockat med en älg !!! En kvinna sprang runt med varningstrianglar o satte ut runt bilar o den döda älgen som låg mitt på vägen bland allt glassplitter.... Jag kan lova att man vaknar till ganska rejält !!!
Vi stannade till i Västervik för att proviantera inför melodifestivalen . Godis såklart !!
Emelie hade ju hand om våra hästar o skulle rida Arne men han hade jobbat på egen hand o krökt en sko, så den fick vi ta bort när vi kom hem.



Idag hade Ursula trampat ur TVÅ !!! framskor..... Suck....
Ska det redan börja ? Det har ju inte ens börjat bli lerigt ??!!
Så Emelie fick rida Mirre idag oxå, det blev ju han som fick en tur igår eftersom Arne klantat sig med skon...
Men jag tror inte att Mirre hade nåt emot det.. Ida red Loppan o Niklas hängde med med Shania... Vädret har varit så underbart som det bara kan bli.... Fler såna tack !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0