BROMSAR O GASAR.....

Bromsarna o blinningarna är helt GALNA !!! Stora är dom oxå.... Jag längtar efter regn...
Nästan alla hästarna är irriterade i ögonen av dom miljontals flugor som är precis överallt. Vi baddar o spolar ögonen på alla varje kväll o morgon. Jag är riktigt rädd om ögonen hos hästarna då jag sett vad som kan hända då Idas lilla ponny Morning Glory fick en riktigt otäck reaktion i ett av sina ögon. 14 dgr med dygnet runt behandling på Ulltuna , 6  ggr medicinering / dag i flera veckor efter hemkomst. Vi klarade ögat men , OJ vad nära det var.



Har bytt dricks / bad-vatten åt småtjejerna som går på bete... En av dom gillar nämligen att bada i karet så det blir mycket byta o göra rent hela tiden.
Kanske skulle ta röjsågen o gå ner o röja lite vid stranden ??!!  Det är fasen så varmt att t.o.m jag skulle kunna .....iaf gå i till knäna !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0