BALAT......

Höet är balat o jag är liiiiite lugnare. Nu behöver det bara stå o vila på vallen ett par dagar innan vi kör upp det på skullen.
Vi åkte förbi Rusta idag o köpte en vattenspridare till padocken o vattnade den ordentligt när vi kom hem. Skönt att slippa tugga grus tyckte hästarna =)
Loppan fick jobba lite i padocken med galoppjobb, medans Ullis fick en lite lugnare tur i hagen eftersom hon tränade hårt igår.
Jag hoppas på att Mats får tid att fixa lite grejor i stallet nu i helgen. Bla ska Loppan få en vattenkopp, Vattenkoppen i Aarons gamla box ska bytas till en kran med vask under. Shania har ju sparkat/ tryckt ut väggen mot spolspiltan så den kräver seriöst jobb. Sedan behöver vi få upp alla skivor till skullen för att lägga på golvet, göra en ny lucka för nedsläpp av hö över nya foderboxen. Flytta undan Petras hö så vi kommer in med storbalar på den sidan av skullen oxå. Sedan ska det byggas en ny box där vi har fodret nu o Myrans box ska göras färdig. Allt ska sedan målas oxå..........PHU !!!!!  Kom oxå på att min bil behöver lite jobb inför besiktningen.... När ska vi få tid att sova ?
Ja, nu ska jag det iaf, natti natti......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0