GLADA ÖRON...

Upp klockan sex är ju nåt jag inte gillar speciellt mycket, men Mats bil är ju ingen terrängbil direkt. Så då får lilla Golfen rycka in. Körde Mats till Norrköping för han skulle vidare till Borås o jobba ett par dagar.. Vår hovis var på besök i söndags o gjorde Loppan o Arne fina om fötterna o imorgon är det dags för resten av gänget.
Ida o jag skulle jogga Loppan o Arne lite i hagen men Loppan hade några små "bloppor" i närheten av sadeln så jag ville inte riskera att det blev något av det så jag tog Mirre ist. Han måste vara världens goaste häst !! När han är riktigt glad (som idag ) så får han "glada öron"... Dom är så spetsade så dom går ihop i pannan...♥
Ridningen gick toppen. Mirre skulle bara skritta men vi travade ett par gånger o tog en liten galopp. Det var rejält med snö i hagen o hästarna fick jobba ganska hårt för att ta sig fram..Ska bli roligt att se resultatet av allt muskelarbete som blivit gjort denna vinter.
Apropå Mirre så har han en hylla i sin box där han kan lägga sina grejor, haha

När vi fikade med Bettan i tisdags så berättade hon om en fågel som heter Sidensvans. Jag tror att det är en sån som alltid äter på våra talgbollar som jag har hängt upp i ett träd ??!!



Ikväll tänkte jag att Ida o jag skulle äta raggmunk o jag tror att det inte bara är jag som gillar det ??!!





O på tal om att gilla så tror jag att Trazzel gillar mina nya ridbyxor, eller ??



Well, well...Back to FRINGE...

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0