MYCKE NU......

Jag har inte haft tid/ orkat blogga på ett par dgr. Det har varit en hel del. I söndags var vi ju som sagt var i Korkek o där bor det en såååå söt katt som jag inte kommer ihåg vad han heter, men söt är den...

I måndags jobbade Ida hela dagen så Emelie o jag hade stalljouren. Vi red ut en sväng på Arne o Loppan, nästan ända till Ekenäs men fick vända så vi skulle hinna hem innan det blev mörkt. Härligt var det men lite småkyligt. Vi fick oxå konstaterat att det är inte tre älgar i fornminneshagen utan FEM!!!

Hejohopp, som sagt var :  Djurlivet på Fläret är spektakulärt!!!

Shania har fått ett nytt täcke som är så snyggt så att jag oxå vill ha....

Tisdagen var  Ida ledig o vi tog bilen för att åka o köpa morötter. Väl uppe på asfalten fick vi prova bromsarna för alla tre småglina (ettårshingstarna) hade tagit sig ut ur hagen o var på framsidan av stallet. Jag vände bilen o ställde den snett för utfarten så dom inte kunde springa förbi o ut på vägen. Sen var dom ganska snälla att fånga o ställa in i boxarna. Di barna , di barna !!

Det var meningen att Arne skulle få gå ett pass i paddocken men det visade sig att nu är det ganska tråkigt underlag igen när det har packat ihop sig lite. Det finns både för- o nack-delar när det blir varmare.
Så Ida fick rida ut en sväng ist. Dom hade en liten dust bortigenom men Ida vann!! En liten tripp ner i diket bara.

Nu ska Ida jobba onsdag o torsdag o visst är det jättebra att hon får mycket jobb men hon är oxå ganska sur för att hon inte hinner rida sina hästar



Då är det en himla tur att vi har Emelie som kommer o hjälper oss med hästarna....

Om träningen i tisdags får ni läsa  i Idas blogg, kanske kommer det en film där oxå om ni har tur
www.inhast.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0