BLOD I SNÖN.....

Ida har fått en massa jobbtider, vilket är jättebra. Nackdelen är att jag blir oftast ensam att ta ut hästarna o morgonen är ingen favorit hos mig då jag oftast har som mest värk då. Men.... ALLT GÅR BARA MAN VILL...
Tyvärr höll jag på att få ett frispel när jag ledde ut Timo o Shania idag. Som vanligt när man kommer halvvägs till hagen så börjar Timo dra sin vanliga radda av djupa hostningar så det bara stänker foderrrester. Helt plötsligt så ser jag en massa blod i snön o jag lovar att jag hinner tänka en hel massa hemska tankar innan det går upp ett ljus !! Jag ger alltid alla hästarna varsin morot innan alla får gå ut.... Är faktiskt ganska likt blod om man är lite halvfärgblind !!??
Satte  bara betforen i blöt o tog sen itu med det enorma stryktvättberg som tornade upp sig på strykbrädan inne i huset... Svor lite över att strykjärnet som jag relativt nyligen fått av min mamma o pappa helt plötsligt blivit så himla dåligt. Det blev helt enkelt inget resultat. Hittade en knapp där det stod självrengöring tryckte på den o PUFF sa det o ut sprätte en massa kalk !! Det var helt enkelt stopp i hålen som ångan kommer ut genom!  Sen kan man snacka om resultat !!! Det blev nästan roligt att stryka, hahaha
På em kom Emelie. Vi red ut på Loppan o Arne. Runt mossen i typ 1 meter snö. Har nog aldrig hört Arne frusta så mycket o så ljudligt nån gång. Han var riktigt pigg o alert idag♥
Imorgon jobbar Ida igen så Emelie kommer då oxå. Men innan det så ska jag släppa ut hästarna, skjutsa Ida till jobbet, åka till Norrköping o fixa present till svärmor som fyller 80 jämna år på söndag, hämta en blomma till densamma hos mina föräldrar o förhoppningsvis hinna med en fika där oxå. Kanske skulle gå o lägga mig då !!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0