110 blev snabbt 120......

Imorse var Jessica o Felicia morgonpigga må jag säga. Dom var här o redo med hästarna långt innan vi hann ut i stallet. Vi slängde ut alla utom Ullis då, för hon skulle ju tävla. Jag hann o mocka mina boxar innan vi åkte o jestaness vad skönt det var att ha det gjort när vi kom hem.
Strax innan vi skulle åka kom Fia som skulle följa med oss o stötta idag.
När vi kom fram var det lite knort om tid så Ida fick kolla banan lite snabbt från läktaren o sedan rida fram lite snabbt. Ursula var häpnadsväckande lugn (?) o hoppade trevligt på framhoppningen. Väl inne på banan blev det ett stopp på första hindret men sen kom Ida igång o rida o då flöt det på ungefär som vanligt.
Ida var lite förbannad o tyckte vi skulle efteranmäla till 120. Vi har ju diskuterat detta förut o bestämt att vi aldrig ska efteranmäla när hon är förbannad efter en ritt men jag tänkte att : nu är det dags !! så jag protesterade inte utan kilade snabbt upp till sekretariatet o anmälde.
O tur var vl det. Debuten slutade på 4 fel, men dom felen kom i en väldigt snäv kurva som hade kunnat överumpla vem som helst. Duktiga var dom ♥



När vi åkte hem åkte vi först till Citygross o köpte betfor. Väl hemma o inpackade så chillade vi en stund innan Emelie kom så att hon o Ida kunde rida en sväng på Arne o Loppan.
Efter det fick Myran känna lite på underlaget i paddocken. Det är en lycklig häst som tycker att hon är snyggast på jorden ♥
Spola 20 ben o borsta bort typ 20 ton intorkad lera i lång men lös päls är ju ingen höjdare men ett dagligt inslag i våran vardag numera, hahaha
Ska nu försöka bli av med allt damm o äckligt hår för att så småningom hamna i den del av min säng som mina snälla djur lämnat åt mig att sova i...........

 


Kommentarer
Postat av: Lena

Vilka duktiga tjejer du har !!

2010-04-12 @ 08:32:47
Postat av: Anonym

haha, vi är alltid morgonpigga!! :)

2010-04-12 @ 16:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0