söndag 6 september

Letat svamp idag med hundarna.. Jag tror att Yatzy hittade varenda pöl,dike,hål osv i hela grannskapet... Alla luktade skunk, alltså även Yatzy när vi kom hem efter 2 timmar i skogen.. Det blev en lång dusch i stallet med Ida`s glansschampo... Lucky klarade sig från duschen, han har ju en sån fjolla så han skulle väl hellre dö än kliva i en vattenpöl!!! Jaja, hundarna var iaf väldigt nöjda o väldigt trötta... Hittade lite svamp som mamma o pappa ska få imorgon ... Hämtade Ida på jobbet vid fyra.. Idag skötte jag markservicen så att Ida skulle hinna rida alla tre... Hon startade med Sonette som bar sig åt ... Ida fick sitta upp o sitta av massor med gånger tills hon accepterade det o sen fick hon fortsätta rida... Själva ridningen gick jättebra... Hon var avspänd o väldigt nöjd med tillvaron.. Härligt!! Under tiden så gjorde jag iordning Ursula o mockade Sonettes box... Vi bytte häst i dörren... Ursula var inte riktigt sig själv idag , stel o lite obekväm... Men i slutet var hon riktigt fin. Kan bero på att det kom en riktigt ordentlig regnskur på em...Hon e ju en känslig liten dam =)
AJA, jag mockade hos Ursula och gjorde iordning Loppan oxå o det var ju ingen höjdare ska jag säga för jag tror inte att det finns en droppe lera kvar i hagen, allt satt på Loppan , jag lovar!!! Men det gottgjorde hon genom att gå hela passet o vara helt underbar♥


Kommentarer
Postat av: Emelie Persson

ja vad ska man säga.. man kanske borde syssla med pinnar eller nått istället? Men då kommer det säkert någon som säger att man plockat en utrotningshotad pinne och att man dödar träd eller nåt.. Pust.. Hästfolk vettu.. De är en klass för sig helt klart..

2009-09-06 @ 22:18:20
URL: http://equilis.blogg.se/
Postat av: Susanne

Du får hälsa Gunnar och Rose-Marie ifrån oss nästa gång du träffar dom.

2009-09-07 @ 20:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0