lördag 5 september

Vaknade aptidigt idag för jag skulle skjutsa in Mats till tågstationen, när jag kom hem släppte jag ut hästarna direkt , även om det var för tidigt. Men vädret var ju så jättehärligt så det var ingen som protesterade. Sedan skjutsade jag Ida till bussen ( ja, jag ska starta taxibolag) för hon skulle jobba... När jag kom tillbaka var det bara att ta tag i städningen för Yatzy har börjat fälla ur sommarpälsen o passar man sig inte så anfaller tussarna i skock, haha... Tur att "Ugly naked guy" är just , naken, Carro o Wilma gjorde ett snabbesök... Efter en mycket trevlig middagslur tänkte jag ta tag i o göra stallet.. Glad i hågen traskar jag ut o får höra Shanias berömda stoskrik..... Jaha, då hade hon rymt ur hagen IGEN.... Det var ju bara att sätta igång med att dra igång ett extra starkt elaggregat.. Hittade inte provaren så jag tänkte att det är väl bäst att gå runt hagen o klippa rent på alla kvistar som hänger sig över.... Haha kom väl halvvägs innan jag, pinsamt, lägger saxen mot tråden=0........ Elen funkade bra ska jag bara be att få tala om....
Anyway... snubblade in i hagen av stöten o upptäcker en massa kantareller!!!!!
Dags att hämta Ida...
På kvällen red vi ut på  alla fyra hästarna, inte samtidigt=)... Mysigt värre... Alla skötte sig utmärkt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0