ONT I MAGEN..

Igår när vi var ute i stallet för att ge betforen så såg vi att Timo var jättelös i magen, typ komockor..
Han såg inte ut att ha ont i magen iaf, men man vet ju inte. Tydligen kan hästarna reagera med lös mage om dom har mycket mask som dör på en gång... O så fick han ju faktiskt ett väldigt starkt preparat till skillnad från dom andra, o i hans känsliga mage så slog det väl ner som en bomb förståss. Anyhow så var han mycket bättre i morse. Nu har Ida åkt på nån maginfluensabakterie ist. Tror vi.... Vi (Mats o jag)har oxå varit lite risiga i magen ett par dgr.
Solen var ju framme i morse när vi släppte ut o det innebär att Shania o Timo går utan täcken =)
Gissa hur lång tid det tog innan dom såg ut som två lerhögar!!
Efter en stund kom Caroline o skulle rida!!! Det blev bara till att spola av hela hästen.
Nä nu ska jag gå ut o se om jag kan få ner lite stolpar ute på vallen till nya hagen...


Kommentarer
Postat av: Annika

blä för magsjuka. hoppas ni kryar på er allihop snabbt. på tal om petras utekväll så hoppar jag nog av den, tyvärr. men jag kommer gärna o rider med er så snart jag får tid (det säger jag jämt)

2009-12-06 @ 15:36:19
URL: http://mammanika.blogg.se/
Postat av: Mia Christoffersen

Jag däremot hoppar på Petras utekväll.

2009-12-06 @ 17:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0