BURRR....

Inatt hade veden hängt sig i pannan så det var lite kyligt o gå upp i morse. Har dock tjeckat av med flera vänner som heller inte hade det så varmt i morse. Fruset vatten, trasiga pannor o diverse otäckheter som alltid dyker upp i dessa bistra tider. Anyhow.... Har ju gott om ved så det var bara att sätta igång en ny brasa o på med pumpen på högsta fart så var det snart bastuvärme igen!!
Typ 11 minusgrader har det varit hela dagen, dock helt vindstilla o då är det inte så illa. Hästarna har varit ute hela dagen o ändå är det bara 2 minus när vi tar in dom i stallet.
Tyvärr hade jag inte kameran med mig när vi tog in dom men alla var begåvade med silverman o svans o alla hade ett snyggt skägg!!
Ida o jag hade nästan närkontakt med en av kungsörnarna idag. Han jagade våran fina häger på ganska låg höjd o vissa stunder så hamnade dom ganska nära oss o det kan jag säga att det är ingen liten fågel det där!!!!
Vill inte gå i närkamp med den, tack.....
Vinterdäck har min lilla bil fått idag... Ida o jag har hjälpts åt att byta däcken..... Ska inte närmare gå in på språkbruket , men nu är det gjort o vi känner oss som superhjältar!!!
Vi ska ut o fira Petra nu ..... Smaklig spis till mig själv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0