onsdag 19 augusti

Upp tiiiidigt... frukost o ut med hästarna. Sen skulle vi till veterinären med "ugly naked guy". Hans årliga vaccinationer är nu gjorda. När vi kom hem klippte jag gräs i flera timmar..VAAARMT... Jag älskar när allt gräs är nyklippt, det ser så .....proffsigt ut på nåt sätt haha... Vid fyra kom Lena , så vi åkte bort till Unnerstd Gård Cafe o inredning.. Vi har pratat hur länge som helst om att vi ska dit o titta.... Det var värt det, jag lovar!!!  Har man galet gott om pengar kan man gå bärsärkagång där inne..... Det var en hel del minnen som dök upp när man gick omkring där, sedan vi bodde där...
Väl hemma var det dags att ta tag i stallet... mocka, göra hö ,sopa, ta in hästar o rida....det vanliga alltså...
Krister kom ju förståss o slog på en tappsko på Timo, med påföljd att vi var "tvungna" att fika =) Niklas hade Shania idag igen o tog en kvällstur.... Lena o Arne tränade galoppfattningar... Sara som ju hade Timo idag red först ut en sväng för att senare landa i padocken o rida lite lydnad.. Jag skriver så för att det är precis det ,det handlar om just nu med honom... Rätt som det är kan han slå på en tvärnit o bara vägra att gå framåt.... Så håll i bara, Sara... Han ger sig nog så småningom.... Ida o Ulla red bara lite markarbete, stundtals var Ulla i sitt esse o var kanonfin... Longerade Loppan lite för att se om hon var halt.. Inte alls,knappt... Slog därför på skon igen .. Är hon lika fin imorgon så gör vi ett nytt försök att skritta igång henne igen... HÅLL ALLA TUMMAR O TÅR!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu är ju inte jag varken bonde eller kan nåt om hästar men jösses vad du imponerar på mig när du skriver att du ska göra hö. Hur sjutton gör man då? Finns det något bra recept på det?

2009-08-20 @ 20:13:08
Postat av: Marie

Hahaha, ja , nu menade jag ju inte "göra" hö utan göra iordning höpåsarna. Alltså väga upp rätt mängd hö till varje utfodring =)

2009-08-20 @ 20:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0